Cómo declarar criptomonedas en Eslovenia
Slovenya tarihi olarak özel kripto para kazançlarını vergilendirmiyordu, ancak 2026'dan itibaren geçerli olmak üzere fiat para birimine veya mallara dönüştürülmeleri üzerinden %25'lik bir vergi onayladı.

Hızlı Vergi Özeti
- Vergi Türü
- Kripto varlıkların elden çıkarılmasına ilişkin yeni vergi
- Tipo aplicable
- Fiat paraya veya mallara dönüştürülürken %25 (2026'dan itibaren yeni düzenleme)
- Muafiyet Sınırı
- Mevcut düzenlemedeki eşikleri kontrol edin
- Kriptodan Kriptoya
- Vergilendirilmez
- Staking y recompensas
- Satarken vergilendirilebilir
- Zararlar
- Yeni düzenlemeye göre mahsup edilebilir
- Beyan Süresi
- FURS tarafından yayınlanan son teslim tarihlerini kontrol edin
- Formularios
- FURS'a beyan (eDavki)
- Sanciones
- Para cezaları ve faizler
- Autoridad fiscal
- Finančna uprava (FURS)
Yeni bir rejim
Yeni yasadan önceki işlemler etkilenmez. 2026'dan itibaren, kripto parayı euro karşılığında satmaktan veya kripto para ile ödeme yapmaktan elde edilen kazanç %25 oranında vergilendirilir.
Rejim yeni olduğu için, FURS'un eDavki'deki son teslim tarihleri ve hesaplama hakkındaki bilgilerini gözden geçirin.
Vergi Dairesine Bilgi
1 Ocak 2026'dan itibaren AB genelinde DAC8 direktifi uygulanacaktır: lisanslı borsalar ve kripto varlık sağlayıcıları, müşterilerinin işlemlerini vergi idaresine bildirmek zorundadır ve bu veriler üye devletler arasında paylaşılır.
Beyan Etmeden Önce: Geçmişinizi Düzenleyin
Doğru beyan etmenin ilk adımı, kullandığınız her platformdan tüm işlem geçmişinizi indirmektir. MiCA lisanslı borsalar, beyan sürecinde büyük kolaylık sağlayan yıllık hazır raporlar sunar.
MiCA lisanslı borsaları görSıkça Sorulan Sorular
Aynı Bölgedeki Diğer Ülkeler · Avrupa
Bu rehber genel bilgi amaçlı olup vergi tavsiyesi niteliğinde değildir. Kurallar sık sık değişmektedir: Bilgileri daima ülkenizin vergi dairesinden veya bir danışmandan teyit edin.
