Cómo declarar criptomonedas en San Marino
San Marino, 2024'ten itibaren kripto paralar da dahil olmak üzere gerçek kişilerin sermaye kazançlarını %8'lik ikame bir vergi ile vergilendiriyor ve kripto varlıklardaki yıllık ilk 2.000 €'luk kazancı muaf tutuyor.

Hızlı Vergi Özeti
- Vergi Türü
- Kripto paralar dahil olmak üzere sermaye kazançları üzerinden alınan ikame vergi
- Tipo aplicable
- Sabit %8
- Muafiyet Sınırı
- Yıllık 2.000 €'ya kadar olan kripto varlık sermaye kazançları muaf
- Kriptodan Kriptoya
- Ufficio Tributario'nun kriterlerine bakınız
- Staking y recompensas
- Gelir olarak vergilendirilebilir
- Zararlar
- IGR'nin sermaye kazançları kurallarına göre
- Beyan Süresi
- Ertesi yılın 31 Temmuz'u
- Formularios
- IGR gelir vergisi beyannamesi (IGR P modeli)
- Sanciones
- Ek ücretler ve faizler
- Autoridad fiscal
- Ufficio Tributario
%8 oranı ve 2.000 €'luk muafiyet
2024 tarihli ve 138 sayılı Yetkilendirilmiş Kararname, gerçekleşen sermaye kazançları, dolayısıyla kripto varlık kazançları üzerinden %8'lik bir ikame oran getirdi. Yıllık 2.000 €'nun altındaki kripto para kazançları için vergi ödenmez.
Kazançlar, yıllık genel gelir vergisi (IGR) beyannamesinde beyan edilir ve beyanname verme ve ödeme süresi genellikle 31 Temmuz'da sona erer.
Uluslararası Bilgi
Bu ülke Avrupa Birliği'ne üye değildir, bu nedenle DAC8 direktifi veya MiCA düzenlemesi doğrudan uygulanmaz. Yine de, uluslararası vergi bilgi değişimi (gelecekteki OECD CARF çerçevesi dahil) platformların izlenebilirliğini artırmaktadır.
Beyan Etmeden Önce: Geçmişinizi Düzenleyin
Doğru beyan etmenin ilk adımı, kullandığınız her platformdan tüm işlem geçmişinizi indirmektir. MiCA lisanslı borsalar, beyan sürecinde büyük kolaylık sağlayan yıllık hazır raporlar sunar.
MiCA lisanslı borsaları görSıkça Sorulan Sorular
Aynı Bölgedeki Diğer Ülkeler · Avrupa
Bu rehber genel bilgi amaçlı olup vergi tavsiyesi niteliğinde değildir. Kurallar sık sık değişmektedir: Bilgileri daima ülkenizin vergi dairesinden veya bir danışmandan teyit edin.
