Изберете вашата държава и разберете за минута колко се плаща за продажба на Bitcoin, кой формуляр трябва да подадете, кога изтича крайният срок и кои операции подлежат на данъчно облагане. Ясно, актуално ръководство без излишен технически език.

Страните с най-ниски данъци върху Bitcoin в ЕС
Сравнете 27-те държави от ЕС на карта: къде се плаща 0% и къде над 30%.
99 налични държави
Tipo aplicable
19% – 30% в зависимост от размера на печалбата
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Приблизително 37% – 52% в зависимост от вашата пределна ставка
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Пределна ставка на данък върху доходите на физическите лица, 0% – 45%
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
28% ако срокът на притежание е по-малко от 365 дни; 0% ако е по-голям
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Приблизително 36% върху предполагаем доход
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
18% или 24% в зависимост от вашия доходен диапазон
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% върху частните капиталови печалби; богатство според кантона
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Фиксирана ставка от 27,5% за криптовалути, закупени след 1 март 2021 г.
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
10% върху капиталовите печалби от нормално управление от 2026 г.; 33%, ако е спекулативно; 25% – 50%, ако е професионално
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
15% (23% за частта от дохода, която надвишава прага)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Прогресивна ставка (до около 42%), ако продадете преди 6 месеца
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% за инвеститори; до 35% ако е търговска дейност (трейдинг)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
7% за криптовалути, държани повече от една година (режим от 2025 г.); ако не, 19% – 25% плюс здравна застраховка
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
25% при конвертиране във фиатни пари или стоки (нова регулация от 2026 г.)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Без данък върху частни капиталови печалби; имуществото се облага с данък чрез предполагаем доход
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% за повечето жители (френските граждани се облагат във Франция)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
13% в Република Сръбска; 10% във Федерация БиХ.
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
12% върху 50% от печалбата (около 6% ефективно)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
23% (18% данък върху доходите + 5% военен данък)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0%, ако оперирате чрез резиденти на Парка за високи технологии; обща ставка на данъка върху доходите за чуждестранни платформи или P2P
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% – 20% дългосрочно; 10% – 37% краткосрочно
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Прилага се пределна ставка върху 50% от печалбата
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
1,92% – 35% според прогресивната тарифа
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
15% – 22,5% прогресивно; 17,5% за активи в чужбина
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
5% – 15% върху печалбата според валутата на операцията
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% – 39% от дохода; 15% от случайната печалба
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
5% ефективен за втора категория; 29,5% за трета
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% за частния инвеститор
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% личен доход; 2,5% закат върху допустимото имущество
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
25% за частни инвеститори; до 50%, ако е бизнес дейност
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% за обикновена частна покупко-продажба в настоящата рамка
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
12% върху печалбата от уругвайски източник
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
8% (капиталови доходи) или до 10% (лични услуги)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Без специфичен вид за печалби от криптовалути на физически лица
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% – 37% според прогресивната таблица
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
ISLR 6% – 34%; IGTF до 8% при плащания с криптоактиви
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
15% върху печалби от костарикански източник
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% – 25% върху доходи от панамски източник; 0% за чуждестранен източник
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
15% – 25% според скалата на ISR
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
10% върху капиталовите печалби от гватемалски източник
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% върху капиталовите печалби от биткойн
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Без специфичен вид за криптовалути на частни лица
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
15% дългосрочно; 0% за жители с указ по Закон 60 за печалби, генерирани след пребиваване
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
30% фиксиран + 4% допълнителна такса (cess); 1% данък при източника (TDS) при всяка продажба
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
20% върху печалбата, съгласно общите разпоредби на ДОД
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0,21% от продадената сума на местни борси; 1% на чуждестранни борси
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% за частни инвеститори; 15% – 16,5% (данък върху печалбата), ако е търговска дейност
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% за инвеститори; 0% – 24%, ако дейността се счита за търговска
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0,1% от сумата на всеки трансфер (пилотен режим, подобно на ценните книжа)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% на лицензирани тайландски борси (2025–2029); ако не, 0% – 35% според прогресивната скала
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% до 2027 г.; след това 22% върху печалби над 2,5 милиона вона
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% – 45% пределно + 2% Medicare; 50% отстъпка, ако се държи повече от 12 месеца
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Прогресивни ставки съгласно новия закон за спекулативните дейности; режимът е в процес на разработване
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
0% в момента; от 2028 г., 5% върху годишни доходи над 42 000 риала
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Без специфичен процент за печалби от криптовалути на физически лица
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
10% (15% върху частта от годишния доход, надвишаваща 8 500 MCI, съгласно данъчния кодекс от 2026 г.)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Без специфичен процент за печалби от криптовалути на физически лица
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Неприложимо (операциите с криптовалути са незаконни)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
До 25% съгласно таблицата за данък върху доходите на физическите лица (Закон за данъците на Нигерия 2025, от 2026 г.)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Не е потвърден специфичен данъчен тип; законопроект 42.25 ще регулира криптоактивите
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Без специфичен процент за печалби от криптовалути на физически лица
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
1,5% от стойността на всеки превод (Finance Act 2025; преди 3%)
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
Инвеститори: 40% от включената печалба (макс. ефективно 18%); трейдъри: до 45%
Вижте данъчното ръководствоTipo aplicable
3% от стойността на всеки трансфер (Finance Act 2024)
Вижте данъчното ръководствоТова ръководство е обща информация и не представлява данъчен съвет. Правилата се променят често: винаги потвърждавайте данните с данъчните власти във вашата държава или с консултант.