Cómo declarar criptomonedas en Israel
Den israelske skattemyndighed behandler kryptovalutaer som aktiver, ikke som valutaer: gevinst beskattes med 25 % for private investorer, med pligt til at foretage halvårlige acontobetalinger af periodens salg.

Hurtigt skatteoverblik
- Skatte type
- Kapitalgevinst på aktiver
- Tipo aplicable
- 25 % for private investorer; op til 50 % hvis det er forretningsaktivitet
- Skattefrit minimum
- Ingen generel skattefri bundgrænse
- Krypto for krypto
- Ja
- Staking y recompensas
- Skattepligtig indkomst
- Tab
- Kan modregnes i kapitalgevinster
- Frist for indberetning
- 30. april det efterfølgende år, med halvårlige acontobetalinger
- Formularios
- Årsopgørelse og acontoskemaer
- Sanciones
- Renter, indeksering og sanktioner for undladelse
- Autoridad fiscal
- Israel Tax Authority
Halvårlige acontobetalinger
Når du realiserer en gevinst, skal du indbetale en acontobetaling inden for 30 dage efter udløbet af det halvår, hvor salget fandt sted, uden at vente på årsopgørelsen.
Beløbet reguleres efterfølgende i årsopgørelsen, men manglende indbetaling af acontobetalingen medfører renter og indeksering.
Investor eller virksomhed
Satsen på 25 % gælder for private investorer. Hvis aktiviteten er af forretningsmæssig karakter på grund af dens hyppighed, organisation og volumen, beskattes indkomsten med marginale satser, som kan nå op på 50 % med tillægsskatten.
Mining betragtes i de fleste tilfælde som forretningsaktivitet og er desuden momspligtig.
Før indberetning: Hav din historik sorteret
Det første skridt for at indberette korrekt er at downloade den fulde transaktionshistorik fra hver platform, du bruger. Exchanges med MiCA-licens tilbyder årsrapporter, der er klar til brug, hvilket sparer meget arbejde med indberetningen.
Se MiCA-licenserede børserOfte stillede spørgsmål
Andre lande i samme region · Mellemøsten
Denne guide er generel information og udgør ikke skatterådgivning. Regler ændrer sig ofte: bekræft altid dataene med dit lands skattemyndighed eller en rådgiver.
